בחירת גופי תאורה לבית

בחירת תאורה לבית הוא נושא חשוב ומרכזי בעת עיצוב הבית. תאורה שמתאימה לצרכי הבית יכולה להגביר את הנוחות, לשפר ולהעשיר את מראה הבית, להשרות אווירה נעימה יותר בבית ועוד. במאמר זה נסקור את הפרמטרים החשובים לבחירת תאורה לבית וכן נציג כמה עצות והמלצות לבחירת תאורה נכונה ומתאימה.

לפני שאתם מתחילים לחשוב על התאורה המתאימה לבית שלכם, כדאי לזכור שישנם שלושה סוגי תאורה שונים: תאורת עבודה, תאורת הדגשה ותאורת רקע. תאורת משימה משמשת למטרות עבודה ומשימות מסוימות כמו קריאה ועבודה על מחשב. תאורת הדגשה כשמה כן היא משמשת להדגשת פריטים מסוימים בחלל ותאורת רקע מיועדת ליצירת אווירה כללית ולהעמקת תחושת החמימות בחלל.

תאורה העבודה היא תאורה שמטרתה לשרת אותנו ולאפשר לנו לבצע את העבודה בחלל בצורה הטובה ביותר. כאשר בוחרים תאורה מאוד חשוב לתת דגש למטרת התאורה בחלל ולבחור גוף שיספק את כלל צרכינו. חללים נפוצים שדורשים תאורת עבודה חזקה ונכונה הינם: המטבח, חדרי עבודה וחדרי ילדים, חדרי ארונות ועוד. הארה נכונה של החללים בעזרת גופים גדולים וחזקים יאפשרו לנו לעבוד בחלל בצורה טובה, עם ראות טובה, תגדיל את התפוקה שלנו ותפחית את תחושת העייפות.

מעבר לכל הצרכים הפונקציונליים של החללים השונים בבית, יש להתחשב בסגנון העיצוב והאסתטיקה של הבית. כשבוחרים גופי תאורה צריך לקחת בחשבון גם את העיצוב הכללי של הבית וגם את כלל הריהוט בחלל על מנת לבחור את גופי תאורה שישתלבו בצורה מושלמת. במקרים מסויימים אנו נרצה לבחור גוף תאורה ולהפוך אותו לאלמנט משמעותי בעיצוב החלל, למשל גוף תלוי עם נוכחות מרשימה מעל שולחן פינת האוכל.

תאורת הדגשה היא תאורה נוספת שמיועדת להדגיש או לציין את מאפייני החלל והעיצוב בו. השימוש הנכון בתאורת הדגשה יכול לגרום להרגשה של מרחב מרווח ולכן חשוב לבחור במקומות ובגופים המתאימים לתאורת הדגשה. למשל, תאורה מתאימה לתאורת הדגשה בסלון יכולה להיות מנורת קיר או תאורת פנס עליון שמאירים על תמונות או חפצים מסוימים. כך ניתן להדגיש את הפריטים האסתטיים בחלל וליצור אפקט של מרחב פתוח ומרווח.

לסיכום, בחירת תאורה לבית היא נושא חשוב ומרכזי בעת עיצוב הבית ויש לא מעט פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בשביל לבחור בדיוק את גופי התאורה שמתאימים לכם. אז אם אתם לקראת שיפוץ, בדיוק נכנסים אל בית חדש או סתם רוצים לשדרג את הבית בתאורה אנו מזמינים אתכם אלינו ואנו נעזור לכם לבחור בדיוק את התאורה בשבילכם.

דילוג לתוכן